Prou Impost de Successions a Catalunya !
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Succcessions de pares a fills en vida

2 participantes

Ir abajo

Succcessions de pares a fills en vida Empty Re: Succcessions de pares a fills en vida

Missatge  jordibonet Dc 16 Des 2009, 21:18

Jo ara mateix no faría cap donació (successió = per mort, donació = en vida del donant), i menys encara si en aquesta vivenda que dieu que voleu dividir, hi estàn empadronats els vostres pares, ja que d'aquesta manera us podreu deduïr el 95% del seu valor fins a un límit de mig milió d'euros.

Penseu que encara que les donacions tributen entre un 5% i un 9%, després els vostres pares hauràn de pagar la plusvàlua a l'IRPF com si l'haguessin vengut, a mes fins que passin quatre anys i un día desde la data de donació, el benefici fiscal pot quedar anul·lat, o reduït notablement.

Assessoreu-vos be abans de fer res, es el meu consell.
jordibonet
jordibonet

Nombre de missatges : 757
Fecha de inscripción : 25/02/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Succcessions de pares a fills en vida Empty Succcessions de pares a fills en vida

Missatge  gerardd Dc 16 Des 2009, 19:18

Bona tarda,

el meu dubte és el següent:

Tenim la intenció de dividir en dues propietats la casa dels meus pares com a successió o donació als fills, amb el canvi de propietat que passaria als fills.
La successió es faria en vida dels pares.

El meu dubte és saber quina és la taxa de l'impost o el precentatge que s'hauria de pagar com a impost de successions amb la llei actual,

Mercès,

Gerard

gerardd

Nombre de missatges : 1
Fecha de inscripción : 16/12/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum