Prou Impost de Successions a Catalunya !
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Plusvàlues

+7
Montser
ut800035
mireiab
ines
mylai
cesc
Albert Tubau
11 participantes

Ir abajo

Plusvàlues Empty PLUVALUES

Missatge  marina24 Dg 10 Gen 2010, 19:40

El meu cas es igual. Es tan gran el pagament, en especial el plusvàlua que la situació es dificilissima.
Tirar endavant una empresa sense el teu home, i quedarte sense estalvis i amb un crèdit es una inmoralitat per part dels nostres governants.
Vaig demanar la prórroga perquè no em veia en cor de fer els tràmits i vaig haver de pagar un 7% d'interessos. I les condicions de l' ajuntament de l'Hospitalet per pagar aplaçat son absolutament imposibles; sort q el banc em va donar crèdit i ho va fer com un gran favor. Me he sentit humiliada, decebuda,trista.

Em costa tant tirar endavant..., intento no mal vendre per dignitat i per ser el patrimoni que hem fet en tota una vida, tampoc vull que el meu únic fill deixi l'universitat.

Senyors mai m'hagues imaginat que a la profunda tristessa d' una perdúa tant gran, el teu país t' enfonses així.

S'hauría de demanar que els coeficients que multipliquen els valors cadastral DESAPAREIXIN.

Com reconstruirem una vida, si la màxima preocupació es aconseguir diners per pagar????

marina24

Nombre de missatges : 29
Fecha de inscripción : 04/12/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Plusvàlues Empty Re: Plusvàlues

Missatge  Repami Dc 02 Des 2009, 02:31

Gracias assgupe,

Jordi, no crees que podríamos incluirlo entre las reivindicaciones, indicando de pasada que no sólo la Generalitat cobra peaje sino que en muchos ayuntamientos te dan la puntilla?

Repami

Nombre de missatges : 27
Fecha de inscripción : 27/08/2009
Edad : 60

Tornar a dalt Ir abajo

Plusvàlues Empty Re: Plusvàlues

Missatge  assgupe Dc 02 Des 2009, 01:58

Repami,
Si, se ha de volver a pagar, a no ser que sea diferente que en el caso de los solares.
Aunque me parece haber leido algún comentario en el foro sobre como poder vender antes de pagar la herencia (aparte de que tengas comprador). Pero no recuerdo si era por algun motivo particular o es que hay una manera general de hacerlo.

Yo creo que este tema deberíamos también incluirlo en la reivindicación, aunque la valoración no sea concreta, sinó que se mueva dentro de un margen. Como muy bien dices, no hay una venta real. Simplemente es un pase de pelota de una Administración a la otra, que a todas les va bién y todas celebran el gol.

Si no lo comentamos pasa desapercibido.

Joan,

El teu cas també seria interessant per un d'aquests programes de TV que están buscant qui expliqui el seu cas. Ens faries un favor a tothom.

Bona nit.

assgupe

Nombre de missatges : 61
Fecha de inscripción : 22/02/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Plusvàlues Empty Plusvalía Municipal

Missatge  Repami Dc 02 Des 2009, 00:45

Por lo menos en lo que se refiere a Barcelona, aquí seguimos fastidiados ya que también tenemos al afamado Tripartit, así que estamos fodidos doblemente. Como bien indica Jordi este sería un tema a promocionar en otro foro, aunque en todo caso al ser algo relacionado con la muerte debería ser también como mínimo mencionado de pasada. Entiendo que se aplique una plusvalía municipal en caso de donación o de venta del inmueble, pero en caso de defunción? y que encima no apliquen ningún tipo de reducción?

En fin otro impuesto injusto, que en algunos casos puede llegar a ser también extremadamente oneroso. En el caso de Barcelona, sobre el valor de suelo se debe aplicar un porcentaje multiplicado por el número de años de posesión del mismo y aplicarle un tipo del 30% (por ejemplo: máximo 2,8% por 20 años = 0,56 por el valor catastral del suelo x 30% sobre la base imponible = 16,8% de la base imponible), en este caso no existe ningñun tipo de reducción por defunción, aunque sí deducción por vivienda habitual!!! Y es que de alguna manera hay que pagar los árboles bici, els consulats de mar, etc, etc, etc

De todas maneras aquí tengo una duda, que sería la siguiente, si para poder pagar el monto total del ISD + plusvalía municpal tengo que proceder a vender un inmueble, debo volver a pagar plusvalía municipal? alguien me puede resolver la duda?

Gracias

Repami

Nombre de missatges : 27
Fecha de inscripción : 27/08/2009
Edad : 60

Tornar a dalt Ir abajo

Plusvàlues Empty Re: Plusvàlues

Missatge  jordibonet Dt 01 Des 2009, 18:48

El problema añadido con las plusvalías municipales, es que las reglas del juego varían entre ayuntamientos, algunos bonifican el habitatge habitual, otros no, y otros ponen condiciones que son dificiles de cumplir o que quedan desfasadas. Por tanto la acción reivindicativa creo que se habría de hacer a nivel local, por ejemplo vía asociaciones de vecinos, o federaciones de estas, eso me recuerda que tendré que ver que ocurre aqui en Badalona donde no se si hay bonificaciones o no, si no las hay no descarto que en un futuro me ponga en ello, al fin y al cabo ya he estado en el movimiento vecinal, así que si algún dia me puedo jubilar de esta lucha, a lo mejor me meto en otra, al fin y al cabo también he estado dentro del movimiento vecinal con lo que ya tengo experiencia.

Recuerdo que por el foro hay un post de una forera que se quedó viuda con un hijo de 8 años, y que por no haber deducción alguna por vivienda habitual tuvieron que hacer frente al pago ella y su hijo por la parte de legítima, ya es fuerte ver un recibo de un impuesto emitido a nombre de un menor de edad.
jordibonet
jordibonet

Nombre de missatges : 757
Fecha de inscripción : 25/02/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Plusvàlues Empty Re: Plusvàlues

Missatge  Montser Dt 01 Des 2009, 17:58

ut800035:
tinc el 100% la sensació que els de l’ajuntament m’han robat descaradament
Casi todos los que hemos pagado el Impuesto de Sucesiones tenemos la misma sensación que tú, que NOS HAN ROBADO!!!

Y sí, no sólo la Generalitat, sino también el Ayuntamiento. En especial cuando son inmuebles muy antiguos, con los que no se ha especulado, y precisamente por ello, por tenerlos durante muchos años, ahora te castigan con pagar una barbaridad.

Por eso estamos muchos aquí, para luchar contra estas injusticias, y más cuando nos comparamos con otras Comunidades, en cuanto al Impuesto de Sucesiones.
Montser
Montser

Nombre de missatges : 4636
Fecha de inscripción : 08/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Plusvàlues Empty Re: Plusvàlues

Missatge  ut800035 Dt 01 Des 2009, 17:33

Sr. politics les plusvalues també existeixen i no diuen res.



Ara que tothom parla d’aquest famós impost, no he sentit enlloc el tema de la plusvalua, la meva mare es va morir ara fa just 6 mesos, conclusió, s’han tingut que pagar 4000 Euros de l’impost de successions i 32000 Euros de plusvalua de la casa, això es indignant.

El meu pare no ha pogut pagar i per suposat no li han donat cap préstec al ser major d’edat a mes si el valor cadastral es inferior a 40000 euros li feien un 95% de bonificació, algú amb pot dir quina casa val aquest valor.

Conclusió hem tingut d’apejugar la meva germana i jo per pagar una cosa que sempre s’han pagat els impostos, que no s’ha fet cap tipus de negoci etc...

Estem parlant molt del impost però algú es tindria que ficar amb el que recapten els ajuntaments, si al menys veiessin alguna contrapartida (tipus hospitals, serveis etc..) però només mireu com esta Sabadell tinc el 100% la sensació que els de l’ajuntament m’han robat descaradament



Joan

ut800035

Nombre de missatges : 1
Fecha de inscripción : 23/10/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Plusvàlues Empty plusvalues

Missatge  mireiab Dc 25 Nov 2009, 12:20

L'ajuntament de Sant adrià del besós es vergonyos!!! no ens dona cap mena de bonificació per se de mare a fills!!!
tenim que pagar 4000 euros de plusvalua!!

mireiab

Nombre de missatges : 1
Fecha de inscripción : 25/11/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Plusvàlues Empty RE: PLUSVÀLUA e intereses

Missatge  ines Dj 29 Oct 2009, 17:07

El tema de los intereses es un cachondeo.

Si al Ayuntamiento le pides un aplazamiento de más de una año, para hacer frente a la pluvalua, entonces te cobran un 7% de interés, al menos cuando me paso a mi, ahora he visto que lo han bajado al 5%.
Millet tb pagará esta cantidad de interes?

http://www.reicaz.es/normaspr/tablasdi/tbldiner.htm

Quiero volver a quejarme y no pararé de decir, que hay Ayuntamientos que considera que un segundo grado no tiene derecho a bonificiación alguna por no ser un pariente directo, es decir entre abuelos y nietos, ya que falta la generación del medio, por haber premuerto ( padre o madre) y me callo...

No es normal, tener que pagar la pluvalua, más el IBI, el mismo año!!, no pienso que dejarlo de decirlo a los cuatro vientos, que el IS y la plusvalua van de la mano, uno para los Sres de la Generalitat y otro para el Ayuntamiento. Total paga que te paga.

Indignada

ines

Nombre de missatges : 65
Fecha de inscripción : 26/02/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Plusvàlues Empty Re: Plusvàlues

Missatge  cesc Dj 29 Oct 2009, 00:02

Gracies Mylai,cada dia s´apren una cosa nova amb tu.

cesc

Nombre de missatges : 443
Fecha de inscripción : 16/12/2008

Tornar a dalt Ir abajo

Plusvàlues Empty Re: Plusvàlues

Missatge  mylai Dc 28 Oct 2009, 23:26

Consell pels casos com el de l'Albert;

Seria convenient presentar una instància amb la relació dels bens, càrregues i deutes de l'herència dins del termini de cinc mesos des de la defunció i demanar la pròrroga de l'impost per sis mesos mes. Una vegada passats els sis mesos, també es pot pagar l'impost sense haver de fer l'escriptrua d'herència. En principi solament s'hauran de pagar interessos, sense cap recàrrec.
Una vegada obtinguda la incapacitació, es fa l'escriptura i es presenta a la Generalitat fent constar que l'impost ja s'ha pagat dins del termini legal. La Generalitat us posarà el corresponent segell al document i ja està.

mylai

Nombre de missatges : 176
Fecha de inscripción : 25/04/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Plusvàlues Empty Re: Plusvàlues

Missatge  cesc Dc 28 Oct 2009, 22:55

T¨entenc PERFECTAMENT.El que no entenc es que no hi hagi molta mes gent com nosaltre,en fi.

cesc

Nombre de missatges : 443
Fecha de inscripción : 16/12/2008

Tornar a dalt Ir abajo

Plusvàlues Empty Plusvàlues

Missatge  Albert Tubau Dc 28 Oct 2009, 22:51

tot i que sempre parleu dels temes del impost de successions suposo que també teniu en compte e
el tema de les plusvàlues que cobren els ajuntaments que no deixa de ser una extensió de l'impost i en alguns casos més onerosa que no pas el propi impost de succecions. A més a més segons em deia el funcionari " es tracta d'un impost immediat, que es pensa vosté... aixó es hisenda" i intentava amilanar-me aixecant la veu per convencer-se ell mateix suposo d'aquest argument insostenible.

El cas és que malhauradament tinc una germana deficient psíquica. Quan va morir el meu pare vàrem haver d'incapacitar-la legalment, un tràmit que no tardaria més d'un mes si l'estament judicial cobrés per les hores reals de dedicació; aquest tràmit entre arxius , secretaris baixes i apertures de l'any judicial va tardar més de dos anys..... llavors vas i li expliques a tota la gardulada ( recaptadors de les dues administracions) que fins que no existeix la incapacitació no es pot fer la declaració d'hereus i no es pot disposar dels bens. Ni us explico el tema dels interesos de demora i les penalitzacions per no haver tingut en compte el tema de la immediatessa. Aquest impost no te cap sentit i la seva aplicació molt menys. Aixó si acabes tenint un màster en recaptació i de conneixemnt en quant a l'abús de l'administració...... però a quin preu!!!

Al cap de 5 anys es va morir la mare. Abans d'enterrar-la ja m'en vaig anar al jutjat a explicar que la meva germana s'havia quedat sense tutor i que si m'en feien a mi abans de que finalitzés el termini de la "immediatessa" que havia aprés en el màster potser m'stalviaria alguna sanció i els corresponents interessos de demora. Evidentment em van repetir que era un impertinent. Aquest cop el tràmit va tardar 9 mesos. Vaig concloure que esl jutjes de familia han de funcionar com els notaris cobrar per paper que fan , segur que treballarien més motivats i no tindrien tantes baixes. Al cap dels nou mesos ja no em va caldre anar enlloc a explicar res... ja vaig rebre puntualment les notificacions de les penalitzacions per no atendre la immediatesa de la mort de la meva mare i evidentment no es van descuidar de comptar els interessos de demora corresponents.

Si algún dia surt a la premsa que s'ha calat foc al carrer Fontanella i amb certa immediatesa per allà baix a prop de la torre maphre, no ho dubteu... he estat jo.... per això m'identifico amb el meu nom complert.

I a sobre et cobren la taxa del document que val 60 cèntims.....

Millet!!!!!! ets el meu ídol jo vull aprendre a estafar

Albert Tubau

Nombre de missatges : 2
Fecha de inscripción : 24/10/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Plusvàlues Empty Re: Plusvàlues

Missatge  Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum